Londji Gra karciana Home Sweet Home
Opis
Dawno, dawno temu było miasto, w którym wszystkie domy były piękne, kolorowe, niezbyt wysokie i ozdobione mnóstwem kwiatów...
Pomóż zbudować jak najpiękniejsze miasto bawiąc się wraz ze znajomymi, przyjaciółmi, rodziną w tą grę karcianą.
Ilustracje: Can Seixanta
Wiek: od 7 do 105 lat
Ilość kart: 80 szt
Materiał: Karton
Opakowanie Solidne pudełko kartonowe
Liczba graczy: od 3 do 6 osób
Czas trwania gry: około 15 minut
Londji zaprasza do zabawy wszystkie dzieci od lat 3 do 103! ♡
Czas trwania gry: 15 minut
Zestaw zawiera:
- 72 karty: karty dachu (15) i karty elewacji (15 z drzwiami wejściowymi i 42
piętra)
- 32 wycieraczki (5 kolorów + tył)
CEL GRY
Zdobądź maksymalną liczbę punktów, licząc, ile okien znajduje się w każdej fasadzie i umieszczając odpowiednią kartę dachu na górze.
ZANIM ZACZNIESZ
Każdy gracz wybiera kolor wycieraczki. Połóż losowo wybraną kartę drzwi wejściowych na środku stołu. Potasuj pozostałe karty i rozdaj po 6 każdemu graczowi. Resztę zostaw na stosie na stole.
PRZEBIEG GRY
Każdy gracz wykonuje swoją turę. Gracz, który ostatnio przeprowadził się do innego domu, rozpoczyna grę.
Gracze mogą wykonać jedną z dwóch akcji:
A: Połóż karty na stole
B: Zamień karty z innymi graczami
Jeżeli żadna z opcji nie jest możliwa, gracz bierze kartę ze stosu i swoją turę rozpoczyna następna osoba.
A: Połóż karty na stole
W każdej turze gracze mogą położyć na stole jedną kartę fasady:
- karta drzwi: aby rozpocząć budowę nowego budynku obok już istniejących
- karta kondygnacji: umieszczana na szczycie budynku, który jest już w budowie
Jeśli masz dwie lub więcej kart fasad tego samego koloru (ale nie szarych), możesz nimi zagrać razem w tym samym budynku podczas tej samej tury, jeśli chcesz. Zwiększasz w ten sposób swoje szanse na dotarcie do liczby znajdującej się na jednej z kart dachu i ukończenie budynku. Oprócz zagrywania kart fasad, możesz w dowolnym momencie swojej tury umieścić jedną lub więcej kart dachów na budynkach. Aby to zrobić, wartość na karcie dachu musi być równa całkowitej liczbie okien na elewacji budynku. Po umieszczeniu karty dachu na budynku możesz umieścić wycieraczkę w swoim kolorze przed drzwiami wejściowymi i zdobyć liczbę punktów określoną na karcie dachu. Kiedy Twoja tura dobiegnie końca, weź ze stosu tyle kart, ile potrzebujesz, aby ponownie mieć 6 na ręce, a swoją turę rozpoczyna następny gracz.
B: Zamień karty z innymi graczami
Szare karty fasad mają inne zastosowanie: jeśli gracz ma ich 3, może wymusić wymianę z innym graczem. Wybierz gracza i weź 3 z jego kart, nie patrząc na niego, i w zamian daj mu 3 szare karty. Następnie gra toczy się dalej i swoją turę rozpoczyna kolejny gracz.
ZASADY
- Budynek jest za wysoki: jeśli budynek ma więcej niż 15 okien, to jest za wysoki; usuń go z gry i połóż na spodzie stosu kart.
- Piękny budynek: jeśli gracz umieści dach na budynku tego samego koloru, wartość na karcie dachu zostanie podwojona.
KONIEC GRY
Kiedy na stosie nie ma już więcej kart i nie można już wykonać żadnego ruchu, gra się kończy. Podsumuj wartości wszystkich kart dachów, które każdy z graczy umieścił na swoich budynkach. Gracz z największą liczbą punktów zostaje zwycięzcą.